ورق st52
نوشته شده توسط : میلاد

ورق St52 یا ورق سیاه از فولادهای پرکابرد و  کم آلیاژیست که در مقطع های میلگرد، ورق و لوله موجود است و در ایران هم این فولاد تولید میشود. فولاد St52 در کنار فولاد های ck45 و St37 از فولاد های کم آلیاژیست که در ساختمان سازی هم مورد استفاده قرار میگیرند. فولادی هایی با آلیاژ پایین قیمت مناسب تری نسبت به سایر فولاد ها دارند. از قابلیت های این فولاد میتوان به جوشکاری، شکل دهی و ماشین کاری مناسب آن اشاره کرد.  ورق این فولاد پرکاربرد گاها با نام ورق St52-3N عرضه می شود که حرف N اختصار واژه Normalized می باشد. در پایان نام این فولاد عدد 52 آمده که نمایانگر حداقل استحکام کششی این ورق است.

ورق ST52 از دسته فولاد های پرکاربردی در ایران است که توسط کارخانه جات داخلی نیز تولید و در بازار عرضه میشود. این کارخانه جات با عرضه این فولاد سعی در رفع تقاضای بازار دارند. صنایع زیادی از این فولاد در تولیدی خود استفاده میکنند. کم آلیاژ بودن آن باعث کاهش قیمت آن در مقطع میلگرد و ورق میشود که همین امر انتخاب را برای فولاد مورد استفاده برای صنعت گران ساده میکند.

فولاد ST52 دارای 0.2 درصد کربن، 0.55 درصد سیلیسیوم و 1.6 درصد منگنز است که آن را در دسته فولاد های نزدیک به آهن قرار داده است.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: